Translate

Choose language in the menu to the right. Use Google to translate the web site.

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Här är du: Startsidan » Barn och utbildning » Jag vill vara en lärare som... » 3. Mindset - del 2
Huvudmeny

3. Mindset - del 2

Nu finns avsnitt 3 ute! Där följer vi upp förra avsnittets introduktion om Mindset och pratar praktiska tillämpningar i vår yrkesroll utifrån tre delar:

- vad vi tänker om elever,

- vad vi säger till elever &

- vad vi gör i olika situationer.

Om jag nu har lärt mig grunderna i Carol Dwecks forskning och därmed accepterat att elever har olika mindset i olika situationer och insett hur stor inverkan det faktiskt har på deras lärande - hur påverkar det då mig som lärare? Hur tänker jag om elever, vad säger jag till elever och vad gör jag i olika situationer för att påverka eleverna i rätt riktning - mot ett dynamiskt (growth) mindset? Dessa delar är grunderna i poddens tredje avsnitt som utgår från tanken att:

"Jag vill vara en lärare som är präglad av ett dynamiskt mindset i allt jag tänker, säger och gör som lärare!"

Vi är tacksamma för respons - frågor, tankar, reaktioner eller mothugg - på det vi pratar om i avsnittet - hör av dig antingen via vår mailadress daniel@jagvillvaraenläraresom.se eller via vår facebook-sida!

Tack för att du lyssnar och engagerar dig!

Senast kontrollerad: 2016-12-30.
Snabbkommandon: Snabbkommandon[0] Startsida[1] Nyheter[2] Webbplatskartan[3] Sök[4] Sidans innehåll[S]