Translate

Choose language in the menu to the right. Use Google to translate the web site.

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Här är du: Startsidan » Nyheter » Aneby i topp på flera områden när kommunens kvalitet i korthet (KKiK) redovisas
Huvudmeny

Aneby i topp på flera områden när kommunens kvalitet i korthet (KKiK) redovisas

Varje år så ger SKL (Sveriges kommuner och landsting) ut en rapport där de ger betyg till landets kommuner utifrån olika aspekter. Vad gjorde Aneby kommun bra och vad behöver vi förbättra?

Det finns cirka 40 mått som SKL tittar på under sammanställningen av den här listan. Här listar vi lite saker som vi gjorde bra och berättar om vad vi behöver utveckla. Vill du läsa rapporten i sin helhet är du välkommen att ladda ner en PDF från denna länk.

Vad vi gjorde bra under 2015 års mätning:

1. "Hur stor andel av medborgarna uppfattar att de får ett gott bemötande när de via telefon ställt en enkel fråga till kommunen?". Placering: 1 av 290 i landet

2. "Hur stor andel av de som erbjudits plats inom förskoleverksamheten har fått plats på önskat placeringsdatum?". Placering: 1 av 290 i landet

3. "Hur många barn per personal är det i kommunens förskolor? Både planerad (A, stapelns längd) och faktiskt (B)." Placering: 5 av 290 i landet

4. "Vilket resultat når elever i årskurs 3 i kommunen i de nationella proven?". Placering: 3 av 290 i landet.

5. "Andelen ungdomar som inte kommit tillbaka inom ett år efter avslutad insats/utredning". Placering: 1 av 290 i landet.

6. "Vad ger företagarna för sammanfattande omdöme om kommunens service för företagen?" Placering: 1 av 290 i landet.

När det kommer till utvecklingsområden så konstaterades det bland annat att vår webbinformation låg efter i mätningen, tiden det tar att få svar på via e-post bör bli snabbare och att slutbetygen för våra elever i årskurs sex kan bli bättre. 

Publicerad 2016-03-11
Snabbkommandon: Snabbkommandon[0] Startsida[1] Nyheter[2] Webbplatskartan[3] Sök[4] Sidans innehåll[S]