Translate

Choose language in the menu to the right. Use Google to translate the web site.

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Här är du: Startsidan » Vår kommun » Kontakta oss » Lönespecifikationen upphör i pappersform
Huvudmeny

Lönespecifikationen upphör i pappersform

OBS! Förändringen avseende lönespecifikation träder i kraft i samband med maj månads löneutbetalning (tidigare var april månad tanken).

Aneby kommun vill ständigt utveckla sin hantering av information och vara delaktig i att minska pappersutskicken i samhället. Vi kommer därför att upphöra med utskick av lönespecifikationer i pappersform, vilket även innebär att e-lönespecifikationer försvinner. Istället hänvisar vi dig som anställd och politiker till Självservice där du på egen hand kan kontrollera din löneuppgift. 

Hur läser jag min löneuppgift?

  • När du är inloggad i en av Aneby kommuns datorer
    Hittar du aktuella länkar till Självservice och information på vårt intranät Skvalpet.
    Skvalpet, Aneby kommuns intranät

     Skvalpet, Aneby kommuns intranät

        
  • När du är inloggad på Amaqs datorer
    Har du fått eller får rätt länkar av din chef.
  • När du är på resande fot, eller hemifrån
    https://portal.hoglandet.se < Vår webbportal där du når flera av kommunens system. Inloggning med e-legitimation/bank-ID eller med användarkonto i kombination med SMS-kod. Ring Höglandets IT (0771-38 48 00) för att registrera ditt mobilnummer.
    https://anebypuf.hoglandet.se/mobilep1 < Vår mobilanpassade självservice. Inloggning med e-legitimation/bank-ID eller med användarkonto i kombination med SMS-kod. Ring Höglandets IT (0771-38 48 00) för att registrera ditt mobilnummer.

    Länkarna fungerar även på kommunens, eller Amaqs datorer.

  •  Om du är politiker
    Som förtroendevald i Aneby kommun har du som regel tillgång till en surfplatta som förenklar åtkomst till Självservice där du kan läsa uppgift om arvode. Läs mer i lathunden nedan:

Om jag behöver hjälp?

  • Höglandets IT nås på: 0771 – 38 48 00 (hanterar frågor rörande ditt användarkonto, lösenord med mera. Har du inget användarkonto får du prata med din chef för en eventuell beställning av konto)
  • Lönehandläggare nås på: 0380-46 219 (svarar på lönefrågor och hanterar behörighet till lönesystem)
  • Systemansvarig nås på: 0380-46 243 (svarar på frågor som är kopplade till personalsystemet)

Om jag ändå vill skriva ut min löneuppgift?

Om du inte kan göra det på arbetet via Självservice är det enklast att via en dator gå till https://portal.hoglandet.se < Vår webbportal där du når Självservice (det som inte är mobilanpassat). Är du inloggad på en av kommunens datorer ska du inte behöva logga in i portalen, medan inloggning hemifrån, eller på resande fot sker med e-legitimation/bank-ID.

Gäller denna förändring alla?

De grupper som i dagsläget är undantagna och därmed även tillsvidare får pappersspecfikation/e-lönespecifikation är:

Uppdragstagare (Gode män, ledsagare med mera)
Anhörigvårdare
Deltidsbrandmän
Timanställda hos Amaq

Senast kontrollerad: 2015-06-02.
Snabbkommandon: Snabbkommandon[0] Startsida[1] Nyheter[2] Webbplatskartan[3] Sök[4] Sidans innehåll[S]