Vikarier inom förskola, fritidshem och skola

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

På denna sidan kan du läsa om att jobba som vikarie inom barnomsorg och skola, vad det innebär, längre ner på sidan kan du även anmäla ditt intresse.

Timvikarie inom förskola, fritidshem samt skola

Vi vill gärna se dig som är intresserad av att arbeta med barn och ungdomar i vår organisation. Via vikariat kan du knyta kontakter och skaffa dig goda referenser för framtida jobb. Behovet av vikarier varierar mycket över tiden. Det kan vara så att vi inte kan ta emot fler någon period medan vi har brist andra perioder.

Vad innebär det att jobba som vikarie?

Som timanställd vikarie inom barnomsorg och skola, ska du vara lätt att få tag på via telefon och med kort varsel kunna ta arbete inom olika områden i Aneby kommun. Vikariatets längd kan vara allt från några timmar under en dag till några veckor.

Välkommen med din intresseanmälan

Vi tar emot intresseanmälan från dig som vill arbeta som timvikarie inom förskola, fritidshem samt skola. Arbetet som timvikarie kräver stor flexibilitet, initiativförmåga och ansvar. Du måste ha fyllt 18 år. Vi söker främst dig med utbildning eller erfarenhet inom barnomsorg eller skola.

Intresseanmälan att bli vikarie inom skola och barnomsorg, SjälvserviceLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Aneby kommun

Barn- och utbildningsavdelningen, kommunledningen, kommunserviceavdelningen, samhällsbyggnadsavdelningen och sociala avdelningen.

Storgatan 48

578 22 Aneby